Sedan sist

Som vanligt går det några dagar mellan blogg-gångerna. Egentligen finns ingen bloggtid idag heller, men vad tusan. En sedvanlig, snabb uppdatering ska väl få plats i det späckade schemat.

Akilles skoddes i måndags, och var riktigt duktig. Matte kunde mocka och fixa maten under tiden, istället för att bara underhålla honom. Han är inte dum eller elak på något sätt, men han har heller inget tålamod. Och att stå med benen lyfta i ett par timmar är bara såå tråkigt.

I tisdags var planen att hästarna skulle få vila, så att matte kunde packa och fixa hemma. Vila fick hästarna, men ingen packning blev gjord eftersom matte hade sån huvudvärk hela dagen.

Och så onsdag. Då tömkördes både Akilles och Gammelfarfar. Akilles fortsätter på övergång-och-halter-temat och var duktig men lite loj. Nu fixar han trav-halt-trav-galopp-skritt under ett varv på volten, det är bra för honom att få använda hjärnan (även om han nog tycker att matte borde bestämma sig för tempo och gångart). Gammelfarfar Mihloo fick jobba utåtställd för att få bogarna på plats, och var lite speedad. Det finns väl ingen anledning att stagnera bara för att man fyllt gubbe?

Nästa söndag ska hästarna få flytta till sitt nya hem. Känns nervöst! Med transporteringen (som matte avskyr, speciellt vintertid), med installning och senare utsläpp. Hoppas verkligen att de kommer trivas.
 

Kommentarer
Postat av: Beffa

Det kommer att gå kanon tror jag! Och tänk vad härligt att få ha pållarna hemma på gården, något som jag saknar otroligt mycket, även om jag trivs jättebra i Kickis stall!



På söndag blir det ev. att rida bägge pållarna jag ska vara medis på. Hjälp jag kommer dö! Haha, har så fruktansvärt ont i insida lår :P

2010-01-21 @ 10:25:37
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Jag tror de kommer att trivas hur bra som helst, ni också för den delen :)



Svar: Haha, ja det kan jag tänka mig. Det blev en snabb spontantur till Ikea, när vi ändå var vid Kungens kurva. Kram Sandra

2010-01-25 @ 17:56:48
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Inspirera Mera

Ah vad roligt, de ska bli kul att se bilderna på lillen/lillan (Jag tror det är en tjej).



Spännande att ni börjar flytta om två dagar!

Kram Sandra

2010-01-27 @ 12:23:20
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0