Rosa små mular och annat elände

Inte är det idel solsken med sommaren, om än solen skiner. Brems, broms och fäbroms är förj**liga under dagens varmaste timmar så hästarna har fått komma in några timmar varje dag för att undvika plågan.

Det känns lite trist att ta in dem, för själv vill man ju gärna få njuta av solen. Men hästarna verkar njuta desto mer av sitt svala och flygfäfria stall. Akilles passar alltid på att ligga ner och sova, och ser ut som ett pömsigt spånmonster när det är dax att gå ut igen. Säkert mycket behagligare än att vandra runt, eller springa runt som A gjorde när fäbromsen bet som värst. Och inga medel hjälper! Matte försökte få tag på Effols Bremsen Blocker förra veckan med det var slut på Lantmanna och försenad leverans. Nu står en häxbrygd och drar, kanske den kommer göra susen?

Trots att de stått inne mellan ca 11-15, dvs när solen ska vara som hetast, så har båda lyckats bränna mularna lite. A har inte gjort det tidigare, så matte var helt oförberedd. Klimathotet och det tunna ozonlagret, måntro? Nu har zinkpasta inhandlats och solskydd för barn med faktor 50. Hjälpsamma Apotekstanten undrade om matte skulle ha solskyddet själv eller om det var till barn, "nej, till mina hästar" svarade matte en förvånad Apotekstant.

A:ets rosa fläck på mulen såg ni i förra inlägget. M har betydligt mer rosa, om än den just precis i detta nu är vitkamouflerad av zinkpasta.


Kommentarer
Postat av: L

Jag kan rekommendera RENONS flugmedel!

Min häst har haft mycket bett på bringan men sedan jag bytte ut alla tidigare flugmedel mot RENONS så har betten försvunnit helt, hon har inte ett enda bett, fantastiskt :)

Jag kombinerar med flughuva då jag inte vill sparay i ansiktet på henne. Lycka till!

2010-08-12 @ 17:40:05
URL: http://iinyourdreamss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0