Gräsklippare

Nu är det inte länge kvar till bete! Vad skönt det ska bli för hästarna. Maj har varit ovanligt bra ur tillväxtsynpunkt, så får det bara växa en vecka - tio dagar till så smäller det.

Det blir ingen deal med Stallägarinnan Jr. Antningen är det ett tecken på att Akilles ska vara kvar hemma med matte, eller att någon av de andra intressenterna ska ta honom istället. Ou, kanske?

Ett ganska rejält ridpass gick av stapeln igår på banan, helt perfekt kväll för ridning med solnedgång och precis lagom varmt. Så perfekt att matte tog i lite väl mycket, sånt straffar sig senare. Vecka 37 är det nu, så snart blir Akilles och Mihloo "storebrorsor". Mihloo tömkördes, det är bra att båda hästarna funkar fint på töm.

Annars lunkar livet på, husse har hunnit rida en lektion till på M sedan förra inlägget. Han börjar blir riktigt duktig, och M ser nästan överdrivet lycklig ut med kravlösa husse i sadeln. Matte red Akilles samtidigt och försökte lära husse ridvägar genom att leka Följa John, men i ärlighetens namn är husse mer intresserad av praktiken än teorin.

Hästarna agerar gräsklippare på kvällarna, och är nu uppe i att beta en timma/kväll.


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilket härligt sätt att klippa gräsmattan på!

2010-06-01 @ 09:13:33
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Emily Töyrä

Hej! Outi tipsade mig om att du eventuellt behövde någon som hjälper dig med pållen.. Jag tyckte det lät fantastiskt intressant! Jag har själv en unghäst (född 05 e Buddenbrock) som jag haft i ett och ett halv år. Hon lyckades tyvärr sparka bakut i boxen och träffa av krubban och ska därför bara skrittas ett bra tag.. Jag älskar verkligen hästvärlden och ridningen i sig och är därför en aning frustrerad! Jag har utbildat hästen jag har från att hon var riden i alla gångarter till ungefär LAnivå innan hon blev skadad och har även innan det ridit och utbildat en yngre dressyrhäst. Under två år har jag även ridit en ung hopphäst och utbildat den i dressyr. Jag själv är 20 år och bor i Anumark norrut längs E4an. Vi har eget stall på gården med 5 boxplatser och både sommar & vinterhagar. Har även jobbat som instruktör i två år och hållt i lite privatträningar. Om det låter intressant kan du antingen mejla eller ringa mig på 0730-388363 och diskutera saken vidare :)



mvh emily

2010-06-11 @ 18:12:17
URL: http://livetmedella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0